ثبت-شرکت-دانش-بنیان

 معرفی شرکت های دانش بنیان و انواع آن

می دانید که مهمترین و اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دانش بنیان کدامند؟ شما هم قصد دارید تا در روزهای آینده شرکت دانش بنیان مدنظرتان را ثبت کنید؟

قبل از پرداختن به مراحل ثبت شرکت دانش بنیان بهتر است که با شرکت های دانش بنیان از نزدیک آشنا شوید. شرکت های یاد شده می توانند با تکیه بر فناوری و دانش روز جهانی کالاها و محصولات نوینی را تولید و اختراع کنند. امروزه بسیاری از شرکت های دانش بنیان توانسته اند تجهیزات مختلفی را در حوزه صنعت پزشکی، دارویی، کشاورزی، عمرانی و غیره اختراع کنند.

نخبگان و مخترعان جوان کشورمان دوست دارند تا ایده های خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و آنها را عرضه نمایند. برای این منظور نیز نیازمند تاسیس شرکت های دانش بنیان هستند. از سوی دیگر جوان های یاد شده در مسیر پیش روی خود نیاز به حمایت های مالی دولت یا شرکت های خصوصی دارند. با اختراعات و تولیدات شرکت های دانش بنیان می توان میزان وابستگی کشورمان را به کشورهای خارجی کاهش داد.

شما هم می توانید با توجه به حوزه ی فعالیت خود، هم اکنون مراحل مربوط به ثبت شرکت دانش بنیان را با دقت بررسی کنید. همچنین می توانید برای ثبت شرکت مدنظرتان با افراد کاربلد در این زمینه مشورت نمایید. شرکت های دانش بنیان براساس نوع محصولات تولیدی خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند.

مهمترین انواع شرکت های دانش بنیان عبارتند از: شرکت های نوپا نوع ۱ که بالاترین میزان تحقیق و توسعه را دارند – شرکت های نوپا نوع ۲ که فناوری متوسط به بالایی را در تولیدات خود لحاظ می کنند- شرکت های تولیدی نوع ۱ که فناوری سطح متوسط به پایین را سرلوحه ی تولیدات خود قرار می دهند – شرکت های تولیدی نوع ۲ که پایین ترین سطح فناوری را در طراحی محصولات خود استفاده می کنند. در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد مراحل مربوط به ثبت شرکت های دانش بنیان و هزینه های مربوط به آن توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دانش بنیان

همانطور که در قسمت قبلی مقاله نیز به این موضوع اشاره شد، ثبت شرکت دانش بنیان یکی از مهمترین دغدغه های نخبگان کشورمان می باشد. شما می توانید قبل از ثبت شرکت مدنظرتان با مشاوران خبره در این زمینه مشورت نمایید.

بدون شک همکاران ما از وب سایت پیش روی تان می توانند بهترین خدمات و راهنمایی ها را در خصوص ثبت شرکت های دانش بنیان ارائه دهند. توصیه می کنیم که با آگاهی و دانش بالایی اقدام به تاسیس و ثبت شرکت خود نمایید. امروزه ارگان ها و سازمان های دولتی نیز از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنند. چرا که شرکت های یاد شده می توانند با اختراعات خود کشورمان را از واردات کالاهای مختلف بی نیاز کنند.

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت دانش بنیان مدنظرتان بایستی یکسری از مهمترین اسناد و مدارک را تهیه کنید. پیشنهاد می شود که مدارک مورد نیاز ثبت شرکت های دانش بنیان را با دقت بالایی آماده نمایید.

مهمترین و اصلی ترین مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت های دانش بنیان عبارتند از: رزومه یا گزارش کار موسسه – آخرین اظهارنامه مالیاتی ارسال شده به سازمان امور مالیاتی – تصاویر مربوط به اساسنامه موسسه – کپی از آگهی روزنامه شرکت – کپی از شرکت نامه موسسه – کپی از کارت ملی و شناسنامه اعضای اصلی شرکت – کپی از آخرین مدارک تحصیلی اعضا و موسسین اصلی شرکت – آخرین فهرست بیمه شرکت – گزارشی از دستمزد و میزان حقوق کارکنان.

با ثبت شرکت دانش بنیان می توانید به اهداف و استراتژی های مدنظرتان دست پیدا کنید. همچنین از این طریق می توانید خدمت بزرگی را به کشور و هموطنان خود داشته باشید و محصولات مدرن و باکیفیتی را تولید نمایید.

مراحل مربوط به ثبت شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش بنیان می توانید مراحل ذیل را با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید:

– آماده کردن مدارک مورد نیاز: در این مرحله می توانید تمام مدارک مورد نیاز را تنظیم نموده و آن را تحویل اداره ثبت دهید.

– ارائه مشخصات دقیق طرح: متقاضیان بایستی در مورد پروژه و طرح مدنظرشان توضیحات کافی را ارائه دهند و مسئولان را متقاعد کنند.

– اخذ مجوزهای قانونی از سازمان های ذیربط: در این مرحله از ثبت شرکت دانش بنیان بایستی تمام مدارک و مجوزهای مورد نیاز را از سوی سازمان های دولتی دریافت کنید. توجه نمایید که مرحله یاد شده کمی زمانبر خواهد بود و بایستی حوصله ی کافی را داشته باشید.

– برآورد هزینه ها: مهمترین مراحل ثبت شرکت دانش بنیان را مرحله ی یاد شده شکل داده است. شما بایستی برآورد دقیقی را از سرمایه ی شرکت خود داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت های دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش بنیان بایستی یک سری از مهمترین شرایط را داشته باشید. چرا که از این طریق می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن شرکت مدنظرتان را به ثبت برسانید. مهمترین شرایط ثبت شرکت دانش بنیان را داشتن مدرک دکتری شکل داده است.

به عبارتی حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره بایستی مدرک دکتری داشته باشد. همچنین اعضای یاد شده بایستی اختراعی را به ثبت برسانند که این موضوع دومین شرط ثبت شرکت دانش بنیان می باشد. اختراع صورت گرفته بایستی مورد تایید بنیاد نخبگان و مراکز رشد کشورمان واقع شده باشد. شما نیز با داشتن هر دو شرایط یاد شده می توانید اقدام به ثبت شرکت مدنظرتان را داشته باشید.

هزینه های مربوط به ثبت شرکت دانش بنیان

افرادی که به دنبال ثبت شرکت دانش بنیان هستند، نگرانی های بسیار زیادی را در خصوص هزینه های ثبت شرکت های دانش بنیان دارند. شما می توانید جهت بررسی هزینه های ثبت شرکت دانش بنیان چنین فرصت طلایی را از دست نداده و هم اکنون با ما در تماس باشید.

توجه داشته باشید که هزینه های ثبت شرکت های دانش بنیان بسیار معقول بوده و نخبگان کشورمان می توانند با کمترین بودجه ی در اختیار خود شرکت مدنظرشان را ثبت کنند. البته بعد از ثبت شرکت خود می توانید وام های کم سود کلانی را نیز از سوی بانک های دولتی دریافت کرده و شرکت خود را توسعه دهید.

فهرست