منظور از تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت چیست؟ 

می دانید که مراحل مربوط به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت کدامند؟ شما هم می خواهید موضوع فعالیت شرکت تان را در روزهای آتی تغییر دهید؟

امروزه برخی از مدیران به دنبال تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت هستند. مدیران علاقه مند هستند تا موضوعی را به موضوعات قبلی فعالیت شرکت خود اضافه کنند. برای این منظور نیز به دنبال مراحل تغییر موضوع فعالیت شرکت هستند. البته در برخی از مواقع نیز مدیران به دنبال کاستن موضوعی از موضوعات قبلی فعالیت موسسه ی خود می باشند. در همه حال بایستی با دقت بالایی مراحل مربوط به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت را سپری کنند.

برای تغییر موضوع فعالیت شرکت بایستی مجمع فوق العاده ای از بازرسین و سهامداران را تشکیل دهند. مدت زمان مورد نیاز برای تغییر موضوع فعالیت شرکت حدودا دو هفته می باشد. شما می توانید در طول دو هفته موضوع فعالیت شرکت خود را تغییر دهید. در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد هزینه های مربوط به تغییر موضوع فعالیت شرکت توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت

همانطور که در قسمت قبلی مقاله نیز اشاره شد، برخی از مدیران به دنبال تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت خود هستند. برای این منظور نیز بایستی مدارکی را از قبل تهیه و آماده کنند. البته توجه داشته باشید که تغییر موضوع فعالیت شرکت امری بسیار پیچیده ای می باشد.

بنابراین در این راستا از افراد باتجربه و خبره کمک بخواهید. مهمترین و اصلی ترین اسناد مورد نیاز برای تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت عبارتند از: کپی از شناسنامه و کارت ملی های اعضای هیئت مدیره، سهامداران و بازرسین – کپی آخرین تغییرات البته در صورت وجود – ارائه یک نسخه از روزنامه رسمی – کپی آگهی تاسیس – ارائه مجوز های مورد نیاز برای تغییر موضوع فعالیت شرکت.

توصیه می شود که تمام مدارک مورد نیاز تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت تان را با دقت بالایی تهیه نمایید. چرا که در صورت عدم توجه به این موضوع درخواست تان رد خواهد شد. بنابراین با دقت بالایی اسناد لازم را تهیه نموده و آنها را به سازمان ذیربط تحویل دهید. همکاران ما سابقه ی درخشانی را در این خصوص دارند و می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

مراحل مربوط به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت 

افرادی که به دنبال تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت هستند می توانند فرصت را از دست نداده و هم اکنون مراحل مربوط به تغییر موضوع فعالیت شرکت را سپری کنند. پیشنهاد می شود که با دقت بالایی مراحل تغییر موضوع فعالیت شرکت را طی کنید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی اقدام به الحاق فعالیت موسسه تان نمایید.

اصلی ترین مراحل و گام های مربوط به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت عبارتند از: تشکیل دادن مجمع عمومی فوق العاده – تنظیم کردن صورتجلسه مجمع فوق العاده – تعیین کردن سهم هر یک از شرکا – تهیه کردن لیستی از سهامداران در مجمع فوق العاده – ثبت تغییرات مورد نیاز در سامانه اداره ثبت – رفع نمودن تمام ایرادهای وارد شده به موضوع تغییر – تایید نهایی و صدور پیش آگهی تغییرات موضوع – منتشر کردن آگهی تغییرات در روزنامه.

توجه داشته باشید که شرکت های سهامی خاص و عام می توانند به راحتی اقدام به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت نمایند. البته یکسری از تفاوت های جزئی نیز میان تغییر موضوع فعالیت شرکت های سهامی خاص و عام وجود دارد. در شرکت های سهامی عام نیازی به امضاء صورتجلسه یاد شده توسط همه ی سهامداران نمی باشد.

شما می توانید برای بررسی دقیق تغییر موضوع فعالیت شرکت های سهامی عام و خاص با همکاران ما تماس تلفنی برقرار نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. همچنین توصیه می شود که آگهی تغییر موضوع فعالیت شرکت خود را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار درج نمایید.

هزینه های متعلق به تغییر موضوع فعالیت شرکت

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت وجود دارد، هزینه های مربوط به تغییر موضوع فعالیت موسسه ها می باشد. شما می توانید برای بررسی دقیق هزینه های تغییر موضوع فعالیت شرکت با مشاوران خبره ما در ارتباط باشید.

البته فراموش نکنید که هزینه های تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت ها در سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی را داشته است. با این حال مدیران و کارفرمایان می توانند با بودجه ی در اختیار خود به راحتی فرایند مربوط به تغییر موضوع فعالیت شرکت را سپری کنند. همچنین هزینه های تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

شما می توانید برای تغییر موضوع فعالیت شرکت خود با موسسه ی ما همراه بوده و در کمترین زمان ممکن موضوع فعالیت شرکت خود را تغییر دهید. مراحل مربوط به تغییر موضوع فعالیت شرکت های تجاری، تک موضوعی، غیر تجاری، تعاونی و چند منظوره با یکدیگر تقریبا یکسان می باشد. شما نیز با توجه به نوع شرکت خود اقدامات مربوط به تغییر موضوع فعالیت را سپری نمایید.

نکات مورد توجه در حین تغییر موضوع فعالیت شرکت  

توصیه می شود که در حین تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت تان به آیتم ها و نکات ذیل توجه لازم را داشته باشید:

– متن صورت جلسه ی تدوین شده بایستی بر روی سربرگ شرکت تان نگاشته شود. توجه داشته باشید که سربرگ شرکت تان نشانی از هویت موسسه ی شما است. همچنین صورت جلسه ی تدوین شده بایستی امضاء هیئت مدیران و مهر شرکت را داشته باشد.

– تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت بایستی به شکل واضح و دقیق در صورت جلسه ی تنظیم شده درج شود.

– تمام مجوزهای مورد نیاز را بایستی ظرف سه روز به اداره پست تحویل دهید تا بارکد پستی تان در سیستم وارد شود. توجه نمایید که مرحله ی یاد شده یکی از مهمترین مراحل مربوط به تغییر یا الحاق به موضوع فعالیت شرکت می باشد.

– پیشنهاد می شود که از صورت جلسه ی تدوین شده چندین نسخه در اختیار داشته باشید. صورت جلسه ی تدوین شده را حتما به همراه روزنامه رسمی تحویل اداره ثبت دهید.

فهرست